SİTEDE ARA!

28
AğU
2015

“2023 Hedefinde Doğal Taş Güç Birliği Projesi”

IMIB URGE (3)UR-GE’nin 2023 Hedefinde Doğal Taş Güç Birliği Projesi kapsamında, Dış Ticaret Kompleksi Konferans Salonu’nda ‘İhtiyaç Analizi Çalıştayı’ gerçekleştirildi.

İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kahyaoğlu, AON Danışmanlık yetkilileri ve İMİB Doğal Taş Pazarlama Takımı Proje Sorumlusu Zeynep Şeker’in yönetiminde gerçekleşen toplantıya katılımın oldukça düşük olması dikkat çekti.

Sektörün kendilerini direkt ilgilendiren konulara dahi duyarsız kalmasını eleştiren Başkan Kahyaoğlu, “40 kişi olacaktık 7-8 kişiyle toplanabildik. Niye insanlar gelmiyor, ne zaman gelecekler? Ben geziyorum, faceden mesaj yolluyorlar. Orman Bakanlığı’na sen de yanımda ol. Ben günümün hemen hemen tamamını birliğe harcıyorum, üyelerimizden biraz daha duyarlı olmalarını bekliyorum. URGE için gerekli sayının çok üzerinde firmayı biraraya getirdik. Çünkü, 45 kişide 10 kişiyi zor topluyoruz. Erbil Fuarı’na kimse gelmiyor ama Singapur’a herkes geliyor. URGE katılımcıları gezebilir, fuara katılabilir, alım heyeti düzenleyebilir. Bunları yapın biz zaman kaldığında teknik gezinin içine turistik gezi de katarız. Amacımız daha çok ihracat nasıl yapılabilir sorusuna cevaplar bulmak. Bakın, bir üyemiz, Çin’de Amerika’ya 500 bin dolarlık mal sattı. 12 metrekarelik küçük bir stantta yaptı bunu. Ülkelere bakmayın her ülkeye mal satılır. Dünyadaki ülkelerin ithalat ve ihracatlarını çıkardık, kimden alıyor hangi tür malzeme alıyor listesini çıkardık. Birlik çalışıyor sektör de bize destek olsun istiyoruz. Para veriyoruz almıyorlar, para istiyoruz vermiyorlar.

Ekonomi Bakanlığı inanılmaz teşvikler veriyor. Dünyanın muhtelif yerlerinde depolar açacağız. En önemli saydığımız pazarlarda bir depon olsa malını çok daha uygun satabilirsin. Sen bir depo kur. 1000 dolarsa 700’ünü devlet veriyor, gerisini sen veriyorsun. Böyle bir teşvik nerede var” ifadelerini kullandı.

IMIB URGE (5)Daha sonra söz alan İMİB Doğal Taş Pazarlama Takımı Proje (URGE) Sorumlusu Zeynep Şeker, URGE’nin önceki faaliyetleri ve hedefleri özet olarak aktardıktan sonra şöyle devam etti:

“Ekonomi Bakanlığı’nın 2023 hedefi, bizim de hedefimizdir. URGE, benzer iş kolunda faaliyet gösteren firmaların biraraya geldiği bir çalışma.  Biz, Ekonomi Bakanlığı ile sizin aranızda bir aracıyız. Sizin tek muhatabınız biziz. Şu anda 44 firma bulunuyor, önce ihtiyaç analizi yapacağız, ardından eğitim faaliyetlerimiz olacak. Eğitim faaliyetlerine katılmayan firmalar, yurtdışı fuarlarına da katılamayacak. Destek kapsamında ihtiyaç analizleri ile başlıyoruz ve yüzde 75 destek alıyoruz. 10 adet yurtdışı pazarlama, 10 adet de alım heyeti düzenleyebiliriz. Eğitim ve danışmanlık hizmetleri alabiliriz. Maksimim 400 bin dolar olup, destek oranı yüzde 75’tir.

Desteklenen faaliyetler

Ulaşım, konaklama, tanıtım ve organizasyon giderleri, tercümanlık hizmetleri, toplantı ve konferans giderleri destek kapsamındadır. Bakanlığımız 400 bin dolara kadar verdiği bu desteğin yüzde 75’ini karşılıyor. URGE standımızın toplu olma şartı var. Bakanlık, maksimum 15 metrelik fuar alanına destek veriyor. İlk gezimizi Brezilya’ya yaptık. İkili görüşmelerde bulunduk. Çok başarılı bir gezi oldu. İkinci faaliyetimizde de Shuitou Fuarı’na katıldık. Burada ikili görüşmeler yapmadık, fuara yoğunlaştık. Üçüncü faaliyetimiz olan Hindistan’da da fabrika ziyaretleri gerçekleştirdik. Son olarak da, ABD Coverings’e katıldık ve orada bir stant açtık. Yeni projemiz ise 2023 hedefinde doğal taş güçbirliği projesidir.”

Sektör çalışanlarının yüzde 91’i yabancı dil biliyor

AON Danışmanlık’tan Ömer Koç da, küme analizi yaptıklarını belirterek, şunları aktardı: ”Alt kümeler oluşturarak çalışmalar yaptık.  Toplam 44 firmanın 41’iyle görüştük. Ancak, 37’sinin analizini yapabildik, 2 firma kaldı. Çalışmalarımızı ağırlıklı olarak İstanbul’da gerçekleştirebildik. Firmaların büyük çoğu ABD pazarına ihracat yapmak istiyor. Bunun nedeni olarak da, üretim/ürün uygunluğu gösteriliyor. Yabancı dil bilgisine sahip olan firmaların oranı yüzde 91.”

Ömer Koç, firmaların güçlü yanlarının çok fazla olmadığına dikkat çekerek, zayıf yanlarının da süreç içinde güçleneceğine inandıklarını kaydetti.

İŞTE TÜRK DOĞAL TAŞ SEKTÖRÜNÜN GÜÇLÜ YANLARI

  • Ülkemizin doğaltaş zenginliği ve rezerv büyüklüğü
    Sektörün bilgi ve deneyimi
    Oyunculara güvenin yüksek olması
    Üretim kapasitesi ve kalitesi
    Doğal kaynak kalitesi
    Türkiye’nin lojistik kalitesi
    Devletin ihracata verdiği destekler

AON Danışmanlık’tan Yeşim Baykan da, firmalarla yüz yüze görüşmeler yaparak danışmanlık ve eğitim ihtiyaçlarını belirlemeyi hedeflediklerini,  44 firmanın 41’i ile görüşüldüğünü, kümenin temsil ettiği ürünlerin GTİP kodlarını incelediklerini belirterek doğal taş üretimi ve ihracatını global olarak masaya yatırdıklarını vurguladı.

AON Danışmanlık’tan Tülin Seçen ise, toplanan bu verilerin sonuç raporunun yazılacağını, bunun da sektörün doğru yöne gelişmesine katkıda bulunacağını ifade etti.