SİTEDE ARA!

06
MAY
2016

3. Havalimanı’nda Türk mermeri kullanılacak

İstanbul Grant Airport’un (İGA) Dizayn Direktörü Taner Aslan, havalimanının mimarisinde Türk mermeri kullanmayı düşündüklerini söyledi. İGA’nın CEO Danışmanı İrfan Gündüz de, projenin inşasında zamanla yarıştıklarını ve bu yüzden de yerli firmalarla çalışmak istediklerini dile getirdi.

İMİB Başkanı Ali Kahyaoğlu’nun “3. havalimanında yüzde 100 Türk doğal taşı kullanılsın” önerisi yankı buldu. 3. havalimanının yapımını gerçekleştiren ve aynı zamanda işletmecisi de olacak olan İstanbul Grand Airport (İGA) CEO Danışmanı İrfan Gündüz ve Dizayn Direktörü Taner Aslan, İMİB ve İGA tarafından ortaklaşa düzenlenen toplantıda Türkiye’nin dört bir yanından gelen doğal taş örneklerini inceledi.  Toplantıda konuşan Başkan Kahyaoğlu, “Biz, geleceğin Türkiye’sinde, dünyanın en büyük havalimanı olacak olan 3. havalimanında yer almak istiyoruz. Taşımızı, gelecek nesillere taşımak istiyoruz” dedi.

“Bu projeye yerli firmalarla devam etmek istiyoruz”

Cengiz-Mapa-Limak-Kolin-Kalyon konsorsiyumu tarafından kurulan icracı ve imtiyaz sahibi şirket olanİGA’nın CEO Danışmanı İrfan Gündüz, konuşmasında üçüncü havalimanı ve inşaatı ile ilgili rakamları paylaştı. Üçüncü havalimanının dünyanın en büyük havalimanı olacağını belirten Gündüz, “Dünyanın en büyük havalimanını inşa ediyoruz. Bu yüzden de sadece Türkiye’nin değil, tüm dünyanın gözü üzerimizde. Dünya ekonomisinin sıkıntılı zamanlar yaşadığı bu günlerde böyle bir projeyi gerçekleştiriyor olmak çok önemli. Bu bir bayrak proje. Dolayısıyla da bu projede yerli kaynaklar ve firmalarla devam etmek istiyoruz. Çünkü zamanla yaşıyoruz. Kalite ve diğer konuların dışında yerli kaynaklarla çalışmak istememizin nedenlerinden biri de zaman. Hız, bizim için çok önemli” diye konuştu.

İki günde bir Mısır Piramidi kadar toprak hareketi oluyor

Gündüz, Türkiye’den 3 saatlik uçuşta dünya havacılık sektörünün yüzde 40’ına hakim olunduğunu belirterek, “Yeni Havalimanı’nın alan olarak dünyanın en büyük havalimanı olacak. Proje alanı toplamı 76,5 milyon metrekare. Yeni havalimanının ilk etabının Atatürk Havalimanı’nın 3 katı büyüklüğünde olacak. İlk açılışta yılda 90 milyon yolcu kapasiteli olacak. Projenin tamamı bitiğinde 200 milyon yolcuya hizmet verilecek. Günlük toplam uçak hareket kapasitesi 3 bin 500 olacak.

Ana terminal binası inşaat alanı 1.3 milyon metrekare. Katlı otopark 700 bin metrekare ve 18 bin araç kapasiteli olacak.  Terminal binasında 1 milyon metreküp beton kullanılacak bu Empire State Building’de kullanılanın 1,4 katı. Terminal binasında 180 bin ton demir kullanıyor ki bununla 24 tane Eiffel Kulesi yapılabilir. Terminal çatı alanı 450 bin metrekare bu alan İtalya’daki Colloseum’un 23 katı. İnşaatta, günde 1 milyon 400 bin metre küp toprak hareketi oluyor. Yani iki günde bir Mısır’daki Büyük Piramit kadar toprak yer değiştiriyor. Bunun bir örneği yok ve bir dünya rekoru denilebilir” ifadelerini kullandı.

“CIP’lerde mermer kullanmayı düşünüyoruz”

İGA Dizayn Direktörü Taner Aslan da, projenin mimari boyutuyla ilgili bilgi verdi: Önceliğimizi betona verdik. Her gün yaklaşık 10 bin metreküp beton dökülüyor. Bu ciddi bir rakam. Birinci aşamada beton için ön projelerimizi tamamladık. İkinci aşamada ise iç mimari ve malzeme seçimleri yer alıyor. Şu an bu konu üzerinde çalışıyoruz. Terminal, toplamda 1 milyon 300 bin metrekare. Böyle büyük bir projede zaman, kalite ve malzemelerin temini çok önemli. Zeminde, granit yahut porselen seramik düşünüyoruz, henüz karar vermiş değiliz. Yer kaplaması olarak mermer düşünmüyoruz. Ama trafiğin daha az olduğu yerlerde, CIP’lerde mermer kullanmayı düşünüyoruz. Terminal binasının dışında 85 tane binamız var. Bu binalarda da yine doğal taş kullanmak istiyoruz. Genelde mermer ağırlıklı alanlar düşünüyoruz.”